DMMS Medienkonzepte/-theorie IV | Course | INF | |
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Lecturers : |
Prof. Dr. Jessica Broscheit
eMail
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Term | 2 |
Course Classification : | Master Digitale Medien (Sommer-Immatrikulation) | CH | 4 |
Language : | Deutsch | Type | VÜS |
Type of examination : | PL | Credits | 6 |
Method of evaluation : | term paper with oral examination | ||
Requirements : | |||
Cross References : | |||
Previous knowledges : | |||
Aids and special features : | |||
Teaching aims : | |||
Contents : |
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Literature : | Aicher (1969): Richtlinien und Normen für die visuelle Gestaltung - Die Spiele der XX. Olympiade München 1972; Aiden, Michel (2013): Uncharted - Bid Data as a Lens on Human Culture; Penguin Antonelli, et al. (2008): Design and the Elastic Mind; Thames & Hudson Aumann (2009): Mode und Methode - Die Kybernetik in der Bundesrepublik Deutschland; Wallstein Borrmann, König, et al. (2018): Building Information Modeling: Technology Foundations and Industry Practice; Springer Coles (2016); EP Vol. 2: Design Fiction; Sternberg Press Denning, Tedre (2019): Computational Thinking; MIT Press Dunne, Raby (2013) Speculative Everything: Design, Fiction, and Social Dreaming; MIT Press Greenfield (2017): Radical Technologies - The Design of Everyday Life; Verso Groß, Bohnacker, Laub, Lazzeroni (2018): Generative Gestaltung; Hermann Schmidt Gumbrecht (2018): Weltgeist im Silicon Valley - Leben und Denken im Zukunftsmodus; NZZ Libro Hartson, Pyla (2012): The UX Book - Process and Guidelines for ensuring a quality user experience; Morgan Kaufmann Kogan (2020): Machine Learning for Artists; Online Kriesel (2005): Ein kleiner Überblick über neuronale Netze; Online Lewrick (2018): Design Thinking - Radikale Innovationen in einer digitalisierten Welt; C.H.Beck Maplass (2019): Critical Design in Context: History, Theory, and Practice; Bloomsbury Visual Arts Maeda (2007): Simplicity; Elsevier Reas, Fry (2018): Processing - A Programming Handbook for Visual Designers and Artist; MIT Press Orsolits, Lackner (2020): Virtual Reality und Augmented Reality in der Digitalen Produktion; Springer Schiffman (2008): Learning Processing; Morgan Kaufmann Sommerer, Mignonneau (2009): Interactive Art Research; Springer TOMATO (1996): Process; A Tomato Project; Thames & Hudson Aktuelle Literaturhinweise können zu Semesterbeginn ergänzt werden. |